Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spiritualita Ostrava !!!
Obr, Patrik ; Mikulášek, David (oponent) ; Štěpán, Marek (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh křesťanského komunitního a duchovního centra u kostela sv. Antonína Paduánského v Ostravě Kunčičkách. Stavební program odpovídá spádové oblasti Kunčiček a jeho součástí je stávající budova kostela (přeměna pro soudobou liturgii) s přístavbou nové fary s obytným prostorem, farní kanceláří a jednací místností. Stávající budova fary (adaptace na komerční využití, bistro a kanceláře) a samotné komunitní centrum obsahují: společenský sál s nezbytným zázemím, 2 byty 1+kk a byt pro hromadné ubytování, klubovnu a učebny pro volnočasové aktivity, hudebnu, výtvarnou dílnu a sklad. Součástí areálu je plocha náměstí jako nové centrum Kunčiček, sad a travnatá plocha „otevřená zahrada“ s dětským a sportovním hřištěm. Návrh je založen na vytvoření nového veřejného prostoru v okolí stávajícího kostela. Předkostelí je rozšířeno a vytváří nové náměstí, centrum městské části s potencionálem setkávání, orientačního bodu, slavností, vánočních trhů apod. Naopak komunitní centrum je zasunuto za kostel a vytváří nový veřejný prostor „otevřenou zahradu“ okolo kterého je soustředěno veškeré komunitní dění. Mezi těmito prostory je „filtr“ sadu, jako zklidňující prvek dvou pólů. Komplex nabízí lidem z této lokality i širokého okolí, novou nabídku kulturního, společenského a duchovního vyžití.
Bronx - změna adresy (přestavba káznice)
Vávra, Martin ; Josífek, Jaroslav (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce je architektonicko-urbanistickou studií nového využití staré káznice a nejbližšího okolí jako potenciálního centra sociálně vyloučené lokality tzv. „brněnského Bronxu“ , a to vzhledem ke své poloze, urbanistické konfiguraci nebo přítomnému geniu loci. Práce volně navazuje na předdiplomní projekt, který se teoreticky zabýval problémy lokality a udal základní směr diplomové práci. Cílem je vytvořit polyfunkční komplex budov se zvláštním zřetelem na alternativní kulturu a alternativní formy bydlení, který není určen jen pro sociálně vyloučené komunity, ale celkově ozdravuje, zatraktivňuje a zhodnocuje lokalitu s adresou negativně vnímané městské čtvrti.
Role sociálního pracovníka při řešení typických situací romské mládeže v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež
KARELINA, Maryna
Bakalářská práce představuje roli sociálního pracovníka při řešení typických situací romské mládeže, která využívá služeb nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Cílem práce je představení možnosti volby role pro sociálního pracovníka. Prostřednictvím znalostí o romské menšině a nízkoprahových zařízení pro děti a mládež je představená typologie, na které jsou viditelné jejich typické problémy. Dále díky zmíněným možnostem je vytvořen příklad volby role, kterou může sociální pracovník v práci s klientem využít.
Problematika menšin a jejich zapojení do společenského života - se zaměřením na romskou komunitu (sociální aspekt)
FRÍD, Lukáš
Hlavním cílem diplomové práce bylo odhalení nejzávažnějších problémů, se kterými se potýká romské etnikum v České republice, resp. odhalení příčin, jež ve svém důsledku k těmto problémům vedou. V rozsáhlém ohlédnutí do historie romského etnika (2. kapitola) jsem se snažil vystopovat kořeny nynějších problémů Romů u nás, zejména v sociální oblasti a v oblasti soužití s českou majoritou. Další významová část (3. kapitola) pak reflektuje současnou životní situaci Romů v Česku, jejich sociální a společenské postavení.
Struktura dne romského dítěte - deklarace a realita
Maierová, Martina ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Levínská, Markéta (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá strukturací času u osmi romských dětí ve věku 11 - 17 let, které žijí (nebo alespoň tráví volný čas) na pražském sídlišti Velká Ohrada. Ústředním cílem práce je identifikovat strukturu dne romského dítěte, resp. zjistit, jaké uzly jsou při jejím popisu jak dítětem, tak jeho rodičem definovány a s jakými obsahy jsou tyto uzly spojovány. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část je zaměřena na uvedení hlavních souvislostí týkajících se tématu času. Zahrnuje konceptualizace času jakožto kategorie o sobě samé i jakožto kategorie, která strukturuje realitu. Problematika času je dále rozebírána v kontextu dvou společenskovědních disciplín, a to sociologie a psychologie. V rámci teoretické části je reflektována i literatura vztahující se ke strukturaci času u Romů. Tento diskurz je veden z historické perspektivy a uvádí, že vnímání času bylo ovlivněno několika významnými mezníky. Empirická část se kromě popisu cíle, metod, výzkumného vzorku a prostředí věnuje zejména analýze dat vlastního kvalitativně orientovaného výzkumu - interpretuji v ní pohled romských dětí a jejich rodičů na způsoby, jakými romské děti tráví různé typy dní (např. všední den, víkendový den či prázdninový den). Obě tyto perspektivy jsou následně porovnány s cílem nelézt mezi nimi možné...
Vliv Rozsudku D.H. a ostatní proti České republice na změnu školského zákona a školskou praxi
Ondráková, Helena ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Matušková, Zuzana (oponent)
The diploma deals with an analytic evaluation of The European Court of Human Rights adjudication in the matter of D.H. and others versus the Czech Republic. The aim is to ascertain how this verdict has influenced school legislation and the educational practice. The research focuses on discovering whether the Czech Republic has been fulfilling the obligations established by the European Court, and mapping the consequences of the verdict on the practices of the involved parties, which are practical schools, school consultency facilities and the Czech School Inspectorate. The result is a comprehensive description of the steps which the government has made towards eliminating discrimination of Romany pupils in the education system. Based on the foundings, it can be stated that in the upcoming future there should not be any occurences of discrimination of pupils being put to practical schools.
Sociální problémy města Mostu perspektivou jeho mladého obyvatelstva
Pícha, Tomáš ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Rigorózní práce se zabývá sociálními problémy města Mostu a tím, jak je vnímají a hodnotí mladí Mostečané. Město má vlivem historických událostí velmi specifickou skladbu obyvatelstva a již dlouhodobě čelí mnoha problémům, které jsou svou povahou sociální, ekonomické, environmentální i jiné. Práce mapuje názory žáků a studentů mosteckých škol na dané problémy a analyzuje, které z nich považují za naléhavé, jak hodnotí životní podmínky v Mostě a jaký je jejich vztah k městu. Oporou práce a zároveň hlavní zdroj empirické informace je vlastní dotazníkové šetření provedené na vzorku zhruba 600 studentů různých typů škol, které dává odpovědi na většinu výzkumných otázek. Vzhledem k tomu, že mezi mladými Mostečany nejvíce rezonuje problém romských lokalit a Romů jako takových, bylo na toto šetření navázáno obdobným kvantitativním výzkumem v jedné z romských lokalit - známém sídlišti Chanov. Ten umožnil srovnání názorů respondentů (převážně) z řad majority s názory mladých Romů. Celkový výstup tak tvoří popis aktuální situace města a jeho problémů, percepce těchto problémů mladým obyvatelstvem (majority v komparaci s poměrně početnou romskou minoritou) a náčrt viz budoucího vývoje. Kromě sociálních problémů je pozornost věnována taktéž doposud nepříliš diskutovanému fenoménu masového odlivu obyvatel...
Rituální čistota a nečistota u Cikánů
Krčková, Anna ; Řezáčová, Vendula (vedoucí práce) ; Martinová, Marta (oponent)
Autorka se v této práci zabývá tématem rituální čistoty a nečistoty u Cikánů. Koncept rituální čistoty a nečistoty přinesla do antropologie Mary Douglasová, její přístup se stal důležitým nástrojem pro zkoumání cikánských skupin. Rituální nečistota představuje určitou iracionální kvalitu, která má vliv na postavení jedince a společenské vztahy. Vytváří základní hranici mezi Cikány a ne-Cikány a meziskupinovou hierarchii. Rituální ne/čistota tyto hranice jasně vymezuje, Cikáni je však překračují a posouvají. V rámci rodin tento koncept udržuje nerovnost mužů a žen. Zabývá se nečistotou žen a jejími důsledky. Dále pojednává o základních tabu, která se týkají každodenního života. Uvádí i příklady jdoucí proti většinovému pojetí čistoty a nečistoty. Rituální čistota je udržována pomocí tří nástrojů - romského soudu, sociální kontroly a strachem z duší mrtvých. Autorka na závěr srovnává teorii Douglasové s konkrétním pojetím ne/čistoty u cikánských skupin.
Vliv mimoškolních sportovních aktivit na školní prospěch romských dětí navštěvujících druhý stupeň Základních škol na Praze 2
Majzel, Jakub ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Víšek, Petr (oponent)
Vliv mimoškolních sportovních aktivit na školní prospěch romských dětí navštěvujících druhý stupeň základních škol na Praze 2 Anotace Bakalářská práce pojednává o tématu volnočasových sportovních aktivit a vzdělávání romských dětí. Popisuje pojmy týkající se romské kultury a problematiky, věkového období cílové skupiny a pojmy související s volným časem dítěte na druhém stupni základní školy. Je zde zdůrazněna funkce sportu, která slouží jako způsob smysluplného trávení volného času, v kombinaci se školou, ale také jako velmi prospěšná činnost ovlivňující tělesný, psychický a sociální stav lidí. Práce dále definuje faktory ovlivňující průběh vzdělávání romských dětí a důležitost jejich vzdělání. Poukazuje také na volnočasové aktivity, jako na nástroj předcházení prevence kriminality. Klíčová slova Romové, rasová diskriminace, rasismus, starší školní věk, vzdělávání Romů, výchova dětí, volný čas, volnočasové aktivity, sport a funkce sportu. .

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.